Wednesday, August 25, 2010

National Search Engine موتور جستجو گر ملی وب

National Search Engine
موتور جستجو گر ملی وب
وب موتور جستجو طراحی شده است برای کسب اطلاعات در شبکه جهانی وب را جستجو کنید. 
نتایج جستجو معمولا در لیست نتایج ارائه شده و اغلب به بازدید. اطلاعات ممکن است شامل صفحات وب ، تصاویر ، اطلاعات و انواع دیگر فایل های. تعدادی از موتورهای جستجو نیز اطلاعات معدن موجود در پایگاه داده ها یا دایرکتوری باز کنید. بر خلاف راهنماهای وب که توسط ویرایشگران بشر نگهداری موتورهای جستجو عمل الگوریتمی یا مخلوطی از ورودی الگوریتم و انسان است. 
مطالب [پنهان کردن] 
1 تاریخچه 
2 چگونه موتور جستجوی وب کار 
3 همچنین ببینید 
4 پیوند به بیرون 
5 مطالعه بیشتر 
6 پیوند به بیرون 
[ویرایش] تاریخچه 

گاهشمار (فهرست کامل) 
سال رویداد موتور 
1993 راه اندازی W3Catalog 
Aliweb راه اندازی 
JumpStation راه اندازی 
1994 راه اندازی WebCrawler 
Infoseek راه اندازی 
Lycos راه اندازی 
1995 آلتاویستا راه اندازی 
متن باز راه اندازی وب سایت صفحه اول [1] 
راه اندازی ماژلان 
اکسایت راه اندازی 
راه اندازی SAPO 
1996 راه اندازی Dogpile 
Inktomi تاسیس 
HotBot تاسیس 
پرسش Jeeves تاسیس 
1،997 شمالی پرتاب نور 
Yandex راه اندازی 
1998 راه اندازی گوگل 
1،999 AlltheWeb راه اندازی 
GenieKnows تاسیس 
Naver راه اندازی 
Teoma تاسیس 
Vivisimo تاسیس 
Baidu 2000 تأسیس 
Exalead تاسیس 
2003 Info.com راه اندازی 
2،004 یاهو راه اندازی نهایی جستجو 
A9.com راه اندازی 
Sogou راه اندازی 
2005 راه اندازی آمارها نهایی جستجو 
Ask.com پرتاب 
GoodSearch راه اندازی 
SearchMe تاسیس 
2006 wikiseek تاسیس 
Quaero تاسیس 
Ask.com پرتاب 
راه اندازی جستجوی زنده 
ChaCha پرتاب بتا 
Guruji.com پرتاب بتا 
2007 wikiseek شد 
Sproose شد 
جستجو ویکیا راه اندازی 
Blackle.com شد 
2008 Powerset شد 
Picollator شد 
Viewzi شد 
Cuil شد 
Boogami شد 
LeapFish پرتاب بتا 
Forestle شد 
VADLO شد 
اردک اردک برو شد 
2009 بینگ شد 
Yebol پرتاب بتا 
Mugurdy بسته به علت کمبود بودجه 
گاوماهی شد 
2010 Yandex جهانی (انگلیسی) شد 
در طول توسعه اولیه وب ، فهرستی از webservers ویرایش شده توسط تیم برنرز لی بود و میزبانی وب سرور در سرن. یک تصویر لحظهای تاریخی از سال 1992 باقی مانده است. [1] همانطور که بیشتر رفت webservers آنلاین فهرست نمی تواند نگه داشتن. در سرور های جدید سایت NCSA تحت عنوان "تازه ها" [2] اعلام شدند 
1 ابزار بسیار برای جستجو در اینترنت مورد استفاده قرار مورچه بود. [3] نام مخفف "آرشیو" بدون "در برابر" این برنامه در سال 1990 توسط آلن Emtage ، دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه مک گیل در مونترال شد. برنامه دانلود فهرست دایرکتوری از تمام فایل های قرار گرفته در عمومی FTP ناشناس (پروتکل انتقال فایل) سایت ها ، ایجاد یک پایگاه داده قابل جستجو از نام فایل ها ، اما مورچه بود شاخص محتویات این سایت ها از مقدار داده نشده بود تا آن را محدود می تواند به آسانی جستجو کنید.. 
پیدایش لاک پشت نقب زن (در سال 1991 توسط مارک McCahill در دانشگاه مینه سوتا ساخته) منجر به 2 برنامه های جدید جستجو ، ورونیکا و Jughead. مانند مورچه ، آنها جستجو نام فایل ها و عناوین ذخیره شده در سیستم های دزد قفل باز کن شاخص. ورونیکا (خیلی آسان جوندگان گرا خالص در سطح شاخص آرشیو کامپیوتری) ارائه شده از کلمه کلیدی جستجو ترین عناوین دزد قفل باز کن منو در لیست دزد قفل باز کن تمام. Jughead (Jonzy در سلسله مراتب جهانی لاک پشت نقب زن حفاری و با صفحه نمایش) وسیله ای برای به دست آوردن اطلاعات از سرور منو لاک پشت نقب زن خاص بود. در حالی که نام موتور جستجوی "مورچه" بود به مورچه سری کتاب کمیک ، "ورونیکا" و "Jughead" مرجع کاراکتر در سری ، بنابراین مرجع سلف خود. 
در تابستان سال 1993 ، هیچ کدام از موتورهای جستجو هنوز برای وب وجود داشت ، هر چند تعداد زیادی کاتالوگ های تخصصی با دست نگهداری می شدند. Nierstrasz اسکار در دانشگاه ژنو نوشت مجموعه ای از اسکریپت پرل که گهگاه می آینه این صفحات و بازنویسی آنها را به فرمت استاندارد که شکل پایه ای برای W3Catalog ، 1 وب موتور جستجو ابتدایی منتشر شد در تاریخ 2 سپتامبر 1993 [4] 
در ماه ژوئن سال 1993 ، متیو گری ، سپس در MIT ، تولید چه بود احتمالا ربات وب 1 ، پرل مبتنی بر شبکه جهانی وب سرگردان ، و با استفاده از آن را به تولید اول به نام 'Wandex. هدف از سرگردان بود برای اندازه گیری اندازه از شبکه جهانی وب ، که آن را تا اواخر سال 1995 انجام داد. 2 وب موتور جستجوی Aliweb ظاهر در ماه نوامبر سال 1993. Aliweb آیا روبات وب استفاده نیست ، بلکه به جای آن در تاریخ که توسط مدیران سایت اینترنتی وجود در هر سایت از فهرست پرونده در قالب خاص مطلع وابسته بود. 
JumpStation منتشر کرد (در دسامبر 1993 [5]) استفاده می شود روبات اینترنتی برای پیدا کردن صفحات وب و ساخت شاخص آن ، و با استفاده از فرم وب به عنوان واسط برنامه پرس و جو است. این بود نتیجه 1 WWW منابع کشف ابزاری برای ترکیب سه ویژگی ضروری یک موتور جستجو در وب (خزنده ، نمایه سازی ، جستجو و به عنوان زیر توضیح داده شده. از آنجا که از منابع موجود محدود بر روی پلت فرم آن زد ، نمایه سازی آن و از این رو به جستجوی عناوین و عناوین محدود بوده اند یافت شده در صفحات وب خزنده مواجه می شوند. 
یکی از اولین "متن کامل" بر اساس خزنده موتورهای جستجو WebCrawler ، که در 1994 آمد بود. بر خلاف پیشینیان خود ، آن را اجازه جستجو کاربران برای هر واژه در هر صفحه وب ، تبدیل شده است که استاندارد برای همه موتورهای جستجوی مهم از. همچنین این 1 1 به طور گسترده ای توسط مردم شناخته شده است. همچنین در سال 1994 ، Lycos (که شده در دانشگاه کارنگی ملون) به فضا پرتاب شد و تلاش بزرگ تجاری تبدیل شد. 
بلافاصله پس از آن ، بسیاری از موتورهای جستجو ظاهر شد و vied برای محبوبیت. این افراد شامل ماژلان ، اکسایت ، Infoseek ، Inktomi ، شمال نور ، آلتاویستا و. یاهو! در میان محبوب ترین راه برای مردم برای پیدا کردن صفحات وب مورد علاقه است ، اما تابع جستجوی خود را در دایرکتوری وب خود عمل ، و نه متن کامل کپی از صفحات وب است. جویندگان اطلاعات می تواند به جای همهی فهرست انجام جستجو کلید واژه مبتنی بر. 
در سال 1996 ، نت اسکیپ بود به دنبال ارائه یک موتور جستجو و تنها معامله منحصر به فرد به موتور جستجوی خود را برجسته. بسیار بود که به جای بهره مقابله با نت اسکیپ توسط پنج تن از موتورهای جستجوی بزرگ ، جایی که دلار در هر سال رخ داد 5Million هر موتور جستجو را در چرخش در نت اسکیپ صفحه موتور جستجو وجود دارد. 5 موتور بودند یاهو ، ماژلان ، Lycos ، Infoseek ، و اکسایت. [6] [7] 
موتورهای جستجو همچنین به عنوان برخی از درخشان ترین ستاره در اینترنت سرمایه گذاری دیوانگی است که رخ داده است در 1990s دیر شد شناخته شده است. [8] ، چندین شرکت وارد بازار چشمگیری ، دریافت سود خود را در طول سابقه عرضه های اولیه عمومی است. بعضی از آنها گرفته شده پایین موتور جستجوی خود را عمومی و بازاریابی شرکت نسخه فقط ، مانند شمال نور. شرکت های بسیاری از موتورهای جستجو در حباب دات کام ، گمانه زنی محور رونق بازار که رسید در سال 1999 به پایان رسید و در سال 2001 گرفتار شده بودند. 
در حدود سال 2000 ، گوگل موتور جستجوی گل برجسته. [استناد شرکت] مورد نیاز نتایج بهتری برای جستجو با بسیاری از نوآوری نام رتبه بدست آمده است. این الگوریتم تکرار شونده رتبه صفحات وب بر اساس تعداد و رتبه صفحه از وب سایت ها و صفحات دیگر این لینک وجود دارد ، بر فرض که خوب یا مطلوب صفحات به دیگران را بیش از پیوند خورده است. گوگل همچنین نگهداری رابط مینیمال به موتور جستجوی آن است. در مقابل ، بسیاری از رقبای خود یک موتور جستجو در پورتال وب جاسازی شده. 
در سال 2000 ، یاهو در زمینه ارائه خدمات جستجو بر اساس موتور جستجو Inktomi نیست. یاهو! Inktomi در سال 2002 به دست آورد ، و اورتور (که متعلق به AlltheWeb و آلتاویستا) در سال 2003. یاهو! روشن به موتور جستجوی گوگل تا سال 2004 ، زمانی که راه اندازی موتور جستجوی خود را بر اساس ترکیبی از تکنولوژی های حصول آن است. 
مایکروسافت اولین کامل آمارها جستجو در پاییز سال 1998 با استفاده از نتایج جستجو را از Inktomi راه اندازی شد. در اوایل 1999 آغاز شد سایت برای نمایش لیست از مخلوط Looksmart با نتایج از Inktomi به جز مدت کوتاهی در سال 1999 هنگامی که نتایج : از آلتاویستا به جای استفاده شد. در سال 2004 ، مایکروسافت شروع به انتقال به فن آوری جستجوی خاص خود را دارد ، طراحی توسط خزنده وب خود را (به نام msnbot). 
مایکروسافت موتور جستجوی rebranded ، بینگ ، در 2009 ژوئن 1 به فضا پرتاب شد. در تاریخ 29 ژوئیه 2009 ، یاهو و مایکروسافت نهایی شدن معامله که در آن یاهو! جستجو خواهد بود که توسط مایکروسافت فناوری بینگ پیگیری. 
با توجه به Hitbox ، محبوبیت در سراسر جهان [9] گوگل در 82.7 درصد در دسامبر رسید ، 2008. ژوئیه 2009 رتبه بندی گوگل نشان داد (78.4 ٪) از دست دادن ترافیک به Baidu (8.87 ٪) و بینگ (3.17 ٪). سهم بازار یاهو! جستجو (7.16 ٪) و AOL (0.6 درصد) نیز رو به کاهش. 
در ایالات متحده ، گوگل 63.2 درصد از سهم بازار مه 2009 برگزار شد ، با توجه به NetRatings Nielsen. [10] در جمهوری خلق چین ، Baidu 61.6 درصد از سهم بازار را برای جستجو در وب در ژوئیه 2009 برگزار شد. [11] 
[ویرایش] چگونه کار موتورهای جستجو در وب 

موتور جستجو عمل ، در ترتیب زیر 
خزنده وب 
ثبت 
جستجو 
وب سایت موتورهای جستجو بر اساس اطلاعات در مورد ذخیره سازی بسیاری از صفحات وب ، که آنها را از متنی خود را بازیابی کار می کنند. این صفحات توسط خزنده وب (گاهی اوقات نیز به عنوان یک عنکبوت شناخته می شود) -- خودکار مرورگر وب که در زیر هر لینک در سایت بازیابی. محرومیت را می توان با استفاده از robots.txt ساخته شده است. محتویات هر صفحه هستند و سپس تجزیه و تحلیل به تعیین چگونگی آن را باید (نمایه شده به عنوان مثال ، عبارت هستند از عناوین ، عناوین و یا زمینه های خاص به نام تگ متا استخراج). اطلاعات در مورد صفحات وب به پایگاه داده در صفحه اول برای استفاده در بعد نمایش داده شد ذخیره می شود. پرس و جو می تواند یک کلمه. هدف از اول این است که اجازه می دهد اطلاعات را در یافت می شود در اسرع وقت. تعدادی از موتورهای جستجو از قبیل گوگل ، ذخیره تمام یا بخشی از سورس صفحه (به عنوان مراجعه کننده ذخیره سازی) و همچنین اطلاعات مربوط به صفحات وب ، در حالی که بعضی دیگر مانند آلتاویستا ، فروشگاه هر کلمه ای از هر صفحه را پیدا کنید. این صفحه ذخیره سازی شد : همواره دارای متن جستجو واقعی از آن است که در واقع نمایه شده بود ، بنابراین می توان آن را بسیار مفید می باشد که محتوای صفحه جاری به روز شده است و واژه مورد جستجو هستند که دیگر در آن است. این مشکل ممکن است در نظر گرفته می شود فرم خفیف linkrot ، و دست زدن به گوگل آن را افزایش می دهد قابلیت استفاده توسط کاربر انتظارات برآورده که شرایط را جستجو می شود در تاریخ وب بازگشت. این را ارضا اصل حداقل شگفتی از کاربر به طور معمول انتظار می رود و واژه مورد جستجو در صفحه باز شود. افزایش ارتباط جستجو می کند این صفحات ، ذخیره سازی بسیار مفید می باشد ، حتی فراتر از این واقعیت است که آنها ممکن است داده هایی را که دیگر ممکن است جای دیگری باشد. 
هنگامی که یک کاربر وارد یک پرس و جو را به موتور جستجو (معمولا با استفاده از کلمات کلیدی) ، موتور بررسی شاخص آن و ارائه فهرستی از صفحات وب بهترین مطابق بر اساس معیارهای خود را ، معمولا با خلاصه ای کوتاه که حاوی عنوان سند و گاهی اوقات قطعات از متن. شاخص از اطلاعات ذخیره شده با داده ها و روش که توسط آن اطلاعات فهرست ساخته شده است.متاسفانه در حال حاضر هیچ شناخته شده موتورهای جستجوی عمومی وجود دارد که اجازه می دهد تا اسناد قابل جستجو بر اساس تاریخ. اکثر موتورهای جستجو پشتیبانی استفاده از عملگرهای بولی و یا و نه به دیگری را مشخص پرس و جو جستجو کنید.عملگرهای بولی برای جستجوی کلمه به کلمه است که به کاربران اجازه میدهد پالایش و گسترش شرایط را جستجو می باشد.موتور به دنبال واژه ها یا عبارات دقیقا همانطور که وارد شده باشد. تعدادی از موتورهای جستجو ارائه قابلیت جستجو پیشرفته به نام نزدیکی که به کاربران اجازه می دهد برای تعریف فاصله بین کلمات کلیدی. همچنین مفهوم وجود دارد که بر اساس جستجو با استفاده از پژوهش شامل تجزیه و تحلیل آماری بر روی صفحات شامل کلمات یا عبارات جستجو برای شما. همچنین ، زبان طبیعی نمایش داده شد اجازه می دهد کاربر به نوع سؤال در همان شکل 1 خواهد بود آن را به بشر بپرسید. سایت مثل این خواهد بود ask.com. 
سودمندی موتور جستجو بستگی به ارتباط از نتیجه آن تعیین می دهد بازگشت. در حالی که ممکن است میلیون ها تن از صفحات وب که شامل کلمه یا اصطلاح خاص ، بعضی از صفحات ممکن است مربوط به ، محبوب ، و یا معتبر از دیگران است. اکثر موتورهای جستجو به کار روش ها برای رتبه بندی نتایج را به ارائه "بهترین" نتیجه 1. چگونه یک موتور جستجوی تصمیم می گیرد که صفحات مشابه بهترین است ، و آنچه منظور باید در نتایج نشان داده شده است ، به طور گسترده ای متفاوت از یک موتور خود را به دیگری. مواد و روش ها نیز در طول زمان تغییر دهید به عنوان تغییرات استفاده از اینترنت و تکنیک های جدید متحول می شه! دو نوع اصلی از موتور جستجو است که تکامل یافته : 1 یک سیستم از پیش تعریف شده و سلسله مراتبی مرتب کلمات کلیدی که انسان ها برنامه ریزی گسترده ای وجود دارد. دیگر سیستمی است که به تولید "معکوس اول" توسط تجزیه و تحلیل متون از آن واقع شده است. این فرم 2 تکیه بسیار زیاد بر کامپیوتر خود را به انجام بخش عمده ای از کار. 
اکثر موتورهای جستجو وب سایت هستند ریسک تجاری حمایت شده توسط درآمد های تبلیغاتی و به عنوان یک نتیجه ، برخی به کار تبلیغ کنندگان اجازه می دهد از عمل به پرداخت پول به فهرست بالاتر آنها را در نتایج جستجو قرار گرفت. این موتورهای جستجو که پول را برای نتایج موتور جستجوی خود را قبول نمی کردن پول با اجرای تبلیغات مرتبط با جستجو در کنار نتایج جستجوی موتور های عادی دارد. موتورهای جستجو کسب درآمد هر کلیک زمان کسی در یکی از این تبلیغات. 
[ویرایش] پیوند به بیرون 

موتور پاسخ (پاسخ به سؤال) 
درست دانش 
ولفرام آلفا 
موتور جستجو همکاری 
جستجو سازمانی 
فهرست موتور های جستجو 
اینترنت 
موتورهای جستجوی اینترنتی و کتابخانه ها 
موتور Metasearch 
موتور جستجوی زبان طبیعی 
OpenSearch 
بازاریابی موتور جستجو 
بهینه سازی موتورهای جستجو 
جستجو معماری گرا 
انتخاب بر اساس جستجو 
وب معنایی 
موتور های اجتماعی 
جستجو اجتماعی 
جستجوگر املا 
نمایه سازی وب سایت 
وب سایت پرس و جو جستجو 
پارسه وب سایت الگو

No comments: